Textutdrag från Alexis i olika bloggar

Flera av dessa inlägg kan vara och är sannolikt skrivna av författaren Kjell Andreasson från Västerås eftersom han kallar sig för Alexis i olika bloggar på internet.

Här nere i texten kan du se hur Alexis är delaktig i falska anklagelser om barnpornografi.

Skulle något vara fel går det bra att maila till yakida@telia.com, så rättas felaktigheten till.
.................................................................................................................................................
Källa:
Monica Antonssons blogg

27 november, 2010
Anonym sa...
DAGENS DIKT
Bloggning är ett farligt gift
som mången hjärna fått på drift
Bättre är för ilskne gubben
ta en runda ner till puben
Störa ägarns morgonfrid
med krav på tidigare öppettid!
/ Marterad Alexis


................................................................................................................................................
Källa:
daddys-sverige.com/3/post/2011/05/besksfrbudet-skall-bli-mer-preventivt.htm


Alexis
Sun, 08 May 2011 19:05:06
Tvivlar på "oviktiga Lenas" identitet här. Varken hon eller Monica har någonsin påstått att den s k listan gäller medlemskap i Fris eller enbart det som publicerades i FB Magazine, utan att den handlar om ytterligare, tillkommande beställningar efter de som FB Magazine fått tag på.

Alexis
Sun, 08 May 2011 19:42:36
Rasmus, ja det vore väl bra om listans eventuella existens, och dess eventuella innehåll beträffande två namn, blev undersökt och fastslaget i domstol. Då slapp man undermåligt utbildade, förklädda och nervösa propagandister/agenters klumpiga försök att skifta fokus och kasta ut dimridåer i fallet, med tjat om Fris t ex..


Alexis
Sun, 08 May 2011 20:50:26
Rasmus; du verkar förstås bättre utbildad än genomsnittet inblandade sykofanter, fast bara en aning.
Pr-kurs på Skånska Lantmännens Centralförening?


Alexis
Sun, 08 May 2011 21:55:37
Rasmus, tror inte min fru skulle gilla det. Vi håller på med storstädning och i morgon blir det fönsterputsning. Skall också ut och prenumerera på Allers och Allas. Kan förstås titta in om du talar om var du bor.


Alexis
Sun, 08 May 2011 23:53:43
Tack för inbjudan, Rasmus, men Stohagen verkar lite väl långt bort. Jag och, än mindre, min fru är inte särskilt rörliga (anlitar firma för fönsterputs t ex) och har ingen bil. Betr. lista vet jag inte mer än det jag kunnat läsa på bloggar, frågan är alltså bara vems utsaga som verkar trovärdigast och sådant är ju inget särskilt givande diskussionsämne, vilket man märkt...
(Skojade bara om Skånska Lantmännen, bar 100kg-säckar där en gång i tiden vilket ryggen nu känner av.)


Alexis
Mon, 09 May 2011 10:38:37
Huvaligen Daddy... "Den vaer igge dårlig", som dansken säger!
Min enda involvering i kalabaliken var att TJ på MAs blogg först behagade tillvita mig raljerande, hån etc och jag svarade med att jag inte raljerade utan läste listor. Alltså lönelistor inför min försenade deklaration. I den följande diskursen om en helt annan lista utanför min kännedom, rekommenderade jag bara att de två som kände sig utsatta skulle anmäla MA för förtal. Vilket kanske räta ut en del frågetecken och få slut på tjafsandet.
Beträffande min "utbildning" kan jag kanske citera Bertrand Russel "Men is born ignorant, not stupid, but made stupid by education".
Resten av din kommentar gäller väl MA, inte mig.
Stohagen i V-ås har så dåliga balkongtak men för den som vill utbyta åsikter med mig ´ín person´ tar jag mig två gånger i veckan 420 dubbelsteg till Capri Pizzerias pub i Pettersberg för några öl och diskussioner med den kurdiske innehavaren där om Sverige och dess svåra problem.
/ Alexis, i väntan på George Formby Windowcleaner.


................................................................................................................................................

Källa
daddys.blogg.se/2010/july/nagra-klarlagganden-1.html


Postat av: Alexis
Jag tycker att Daddy beter sig som en skitstövel när han inte rakt och öppet kan be Monica om ursäkt för sina beskyllningar och rakt och öppet kan be Systerdyster om ursäkt för sitt påstående att hon skulle vara HenryJ på Flashback.
/Alexis, som inte är Monicas alter ego - ni vet var jag bor.
2010-07-05 @ 18:32:33


Postat av: Alexis
Maria, att Sanningen om Ma blev nersläckt har nog att göra med att polisen reagerat på att bloggägaren där själv låg bakom, eller läckte till någon epakriminell, IPnr-et till en Pro- Monica kommentator vilket lkedde till att denne kommentarors dator blev under en månads blev utsatt för olaga försök till dataintrång från ett IPnr som är registrerat av behörig security.
Jag tror nog att det är bäst att Maria och andra håller truten med sitt svamlande i den saken.
/ Alexis´ Kusin
2010-07-05 @ 19:12:51


Postat av: Alexis+Kusin
Kusinen är här. Det var i stort sett hans kommentarer på SOMA som orsakade 16 försök under juni till olaga intrång på min dator, från ett IP som blev fastslaget av behörigt security och som jag jag när som helst kan lägga upp.
Daddy: Vad i helvete är det du vill att jag skall svara på? På ditt sinnesförvirrade gapande om att Syster dyster gjort det eller det? Det DU skall besvara är så enkelt att även du måste förstå:
Antingen vidhåller du att Systerdyster Är HenrikJ
eller
Ber du henne om ursäkt för att utan grund ha anklagat henne offentligt för att också vara HenryJ.
Förstått?
Att slingerbultar som du kan drabbas av förakt för ditt beteende får du väl stå ut med. "Innerst inne" har du ju ändå alltid rätt...
/ Alexis
2010-07-05 @ 20:26:15


Postat av: Alexis
I tur och ordning:
Daddy;
Jag behöver ingen "rätt" att tala för systerdyster, och jag gör det inte heller så försök inte med det slingrandet.
Jag talar för mig själv och jag tycker du är en skitstövel när du inte kan be Systerdyster om ursäkt för att du felaktigt beskyllde henne för att vara HenrikJ på FB - utan inblandning av annat av ditt neverending trams.
@ Postav:
Förutom ett otal trackingcookies komna från besök på SOMA registrerades under juni månad ca 16 försök till olaga dataintrång på min dator av:
Alla från IPnr
195.67.199.13
(Känner du igen det kanske?)
När jag till sist påtalade detta i kommentar på SOMA upphörde märkligt nog attackerna.
(Det är ett misstag att tro att bara polisen kan spåra någon bakom ett IPnr - det finns duktiga proffs som kan komma ganska långt mot rejäl betalning men jag skiter i det där, har tillräckligt med mina släkt- och affärsproblem inför sommarmarknaderna just nu).
Som sagt, än så länge kan jag bara hysa ett visst förakt för er kärring-bönder, tyvärr.
Ps. Skall som nattläsning titta på IC-Chihuahuan Tommy Jonssons snaskande utläggning om hur "utländska" mammor slickar sina små flickebarn på könsorganet för att få dem lugna, liksom andra kvinnor masserar flickornas könsorgan för att ge dem njutning. Märkligt intresse han uppvisar...
Buenas Noches y linda sueños, campesinos y maricons!
2010-07-05 @ 22:45:17


Postat av: Alexis
Tommy, lägg av med din advokatyr. Du skrev i ICs blogg om det jag refererade, innehållsmässigt rätt. Exakta citat kan du väl göra själv. Förnekar du att du skrev där om det jag påtalade? Ja eller nej?
(eller hinner IC radera?)
/ Alexis
2010-07-05 @ 23:56:12


Postat av: Alexis
Det Tommy Jonsson skrev om finns under ICs inlägg om Hurtigs vårdnadstvist, i hans kommentarer 5 juli kl 1:17 respektive 5 juli kl. 3.52.
Så nu är Systerdyster alltså inte HenrikJ?? När fan skall hon då få en ursäkt för att ha blivit beskylld för det?
/ Alexis (som också är ett av mina riktiga namn)
2010-07-06 @ 01:07:20

...............................................................................................................................................
Källa:..
daddys-sverige.com/3/post/2011/07/det-kom-ett-mail.html


Alexis
Tue, 26 Jul 2011 23:11:23
Var, när har Monica påstått att du är en pedofil, Daddy?


Alexis
Wed, 27 Jul 2011 00:02:27
Nej, jag godtar inte påstådda "undermeningar och antydningar" som klara bevis för att en person har gjort ett påstått, klart och entydigt uttalande.
Ok, frågade bara av ren nyfikenhet´för den händelse jag hade missat något.
Godnatt.
Ps. Komma används ofta för att ersätta ett onödigt "och".


Alexis
Wed, 27 Jul 2011 00:23:44
Anonym 23:50
Trevligt att du intresserar dig för språkbruk. Nå, förr i tiden fick folk sig itutat att det skulle vara komma nästan överallt, speciellt framför relativa bisatser som t ex började med som "som".... Gamla sossekommunalpolitiker som gått på Brunnsvik excellerar i det där. "Vi,som sitter i byggnadsnämnden, tycker att... osv."
Gudskelov finns sedan ett tag den s k tydlighetsregeln som säger (märker du det uteblivna kommat?) att komma skall bara sättas ut om meningen utan det skulle bli otydlig. Komman är ett elände som oftast styckar upp en text i onödiga "småpauser" (läs politikerns uttalande ovan) och bör undvikas så vitt möjligt enligt tydlighetsregeln.
Som vi alla moderna skribenter vet kan man också mycket väl starta en mening med "Som".
Nästa gång tar jag betalt för lektionen i modern svenska.


Alexis
Wed, 27 Jul 2011 00:55:45
En professor har sin lön. Jag har tvättat en sådans och hans doktors artiklar och avhandlingar gratis.
Sömnig; fick med ett "som" för mycket i lektionen. Tur att inga "andra andra" märkte det före mig. Nå, det jag skrev om tydlighetsregeln är vanlig vardagsmat på gymnasie/högstadienivån och kanske tidigare.
Jag har alltid hävdat att en människa har rätt att skriva som han/hon vill, men att det finns inget som hindrar att man kollar hur andra menar det skall vara. Om man sedan vill ta det till sig är apselut upp till var och en!
Jaz Devlesa


Alexis
Wed, 27 Jul 2011 14:19:40
@Anonym 13:32
Måste tyvärr avbryta städningen och svara ytterligare en gång på en uttjatad fråga:
Nej, jag har inte fått någon lista på de som 1994 (var det väl) beställde hem "bevismaterial" i form av barnporrfilmer från en tingsrätt - en lista som här envist och felaktigt kallas "pedofillista". Varför frågar du?
En del tycks vara ohjälpligt fixerade vid ord som är kopplade till termen "pedofili".


Alexis
Wed, 27 Jul 2011 20:17:50
Jag har aldrig läst/studerat något om ämnet retorik. Det räcker att läsa eller höra tal av politiker, företagsledare, opinionsbildare, blogg- och TV-debattörer, besserwissrar osv som i förväg mödosamt tragglat sig igenom ämnet. Falskt, oäkta, spelat och schemalagt framförande som blir odrägligt tråkigt och förutsägbart efterhand som alla tricksen i portföljen plockas fram.
Alexis, svuren bildnings- och kunskapsföraktare.


...............................................................................................................................................
Källa:..
daddys-sverige.com/3/post/2012/03/missuppfattningar-vs-fakta-om-richard-a-gardner-md.html


Alexis
03/14/2012 16:26
Gardners utläggningar här är väl i rimlighetens namn bara en subjektiv partsinlaga, ingenting annat.
@Anonym 07:39
Om speciellt en av de nämnda på listan hade stake nog att träffa MA hos polisen kunde han nog få större klarhet om listan istället för att utan bevis här kalla den "falsk"
.


Alexis
03/14/2012 18:41
Daddy;
Jag tror nog att myndigheter/domstolar både före och efter en penningkåt halvskojare som Gardner och utan hans "teori" är erfarna och kunniga nog (i alla fall mer än du och jag) att bedöma falska anklagelser/vittnesmål vad beträffar bevisvärdighet. Du själv är väl ett exempel på det?
@Anonym 17:13
Listan ifråga har aldrig av MA eller annan påståtts vara upprättad av tingsrätten, det är bara din bräckliga halmgubbe.
Däremot var de stackars människor som tvingades effektuera och sända iväg barnporrfilmerna till en hel del beställare naturligtvis p g a sitt motbjudande arbete med detta tvungna att föra upp namn och adresser på en lista. Innan alla beställningar upphört läckte den listan så långt den hade kommit och lades ut på (tror jag) Flashback. Beställningar upphörde inte med detta och de ytterligare beställningarna fördes naturligtvis upp på en fortsättning av listan av de som jobbade med det hos tingsrätten. Tingsrätten i sig jobbade naturligtvis inte med detta vilket helt korrekt framgår av deras svar till någon nervös.
Det är denna fortsättningsdel av listan som MA säger ha fått sig tillsänd.



Alexis
03/14/2012 20:25
@Anonym 19:23
Försök inte med dina dumheter. Tingsrätten som juridiskt begrepp består av domare och nämndemän som handhar brotts- och civilmål.
Deras anställda eller inhyrda hjälpredor är INTE Tingsrätten och denna Tingsrätt svarar alltså inte frågor om vad dessa anställda/inhyrda har gjort för listor eller ej för att kunna utföra sitt arbete. Den nervöse frågeställaren skulle vänt sig till någon av dessa underställda/inhyrda istället - om han kunnat leta upp någon.
Beträffande "fall på eget grepp" är det skrattretande att en skrivbordssittare tar upp en sådan term med en gammal brottare som en gång slog SM-tvåan i lätt tungvikt med en parad på lindena.
@ Daddy, ok, kanske som du säger. Men om myndigheter godtagit falsk anklagelse om övergrepp hade det väl varit ännu värre, om möjligt


Alexis
03/14/2012 23:25
@ Elvis
Polisen? Njae, medan jag tänker efter säger jag något i stil med som Catta gör: Man kan ju inte vara populär hos alla... Kanske något för Tryckfrihetssällskapet dock?
/ Alexis


...............................................................................................................................................
Källa:..
daddys-sverige.com/3/post/2011/01/monica-antonsson-sg-till-att-bilderna-p-mia-publicerades.html


Alexis
Fri, 28 Jan 2011 2:55:40 pm
@ Självutnämnde "juresten" Profanum Vulgus:
Lägg av med att svänga dig här med dina frustrationer över att dina misslyckade studier i juridik inte ledde någonstans. Monica blev arg på dig för att du fifflade med din rätta identitet i ditt lömska angrepp på henne, en helt vettig reaktion.
Förnuftiga människor har redan fällt sitt utslag om stackars Daddy, f d nämndemannen Yakida och dig, Lilla My etc etc.
Vox populi vox Dei! (eftersom du tycks använda dig av hemgjort kökslatin för att imponera på pöbeln)

Alexis
Fri, 28 Jan 2011 11:03:40 pm
Fröken Fräken har rätt i att denna bloggen är komisk. Tragikomisk. Ständiga upprepningar.


Alexis
Sat, 29 Jan 2011 1:01:46 pm
@Sensation
Alla verkligt bildade människor vet att Jeshua var skåning och Pontius Pilatus häradshövding för Östra Göinge Härad. Liksom ni har förvirrade "rättskämpar" i alla tider förvridet dessa historiska fakta för att de bättre skall passa in i er smutskastningskampanj.
"Dramaturgiska"... det uttrycket var som f-n!
Förstår att du gått på samma folkhögskola som din matte Liza Marklund. Hon slänger också fisförnämt ur sig det uttrycket i tid och otid.


Alexis
Sat, 29 Jan 2011 3:34:31 pm
FYI No reply:
"Bluefish publashing" betyder naturligtvis
"piskning på puben med döda blå fiskar" och har inte med svenska språket att göra men alluderar (sic!) på fjantiga bloggbråk och travestier på bokförlag.
Nu är det tid för aftongudstjänst.


...............................................................................................................................................
Källa:..
monicaantonsson1.blogspot.com/2010/06/dagens-snackis-avslojandet-pa-daddys.html


Anonym sa...
Något att tänka på även i detta sammanhang kan vara att en del individer har svårt att fatta att flera personer, t ex i en familj, institution eller ett litet förlag etc, kan använda samma dator(er) med samma ip-nr. Blir kanske bättre om universitetsanställda börjar blogga här?
/ Alexis
25 juni, 2010 13:12


Anonym sa...
@ Anonym 11.41
Jo, det finns fler sådana idioter. T ex tror ICs papegoja Heliga Maria att jag är min egen kusin plus en otrolig massa andra anonyma; träffar ca 28 %. Nå, bloggvärlden är allmänt psykotisk som kusinen sa.
Beträffande FB skriver Henric J på oförtrutet...
Vem behöver fotbollsVM??
/ Alexis - Voff,voff, voff
26 juni, 2010 12:22


Anonym sa...
Creative; du har redan fått en åthutning av Medborgare X när du var den förste att helt off topic försöka dra in hatiskhet mot MA i en diskussion om Daddy contra extremfeminister, så jag låter dig vara.
Förstår att din idol är iväg någonstans (tog hon din hundkorg med sig?). För den skull behöver du inte tassa in här och kalla denna blogg din "omgivning".
/ Alexis, Den Andalusiske Hunden
26 juni, 2010 15:13


Anonym sa...
Hej Monica,
Jag kommenterar bara för egen räkning, särskilt när jag känner mig irriterad på bönder. Har i mitt jobb blivit kallad för mycket värre saker än "knähund" så det stör mig inte.
Däremot stör mig lite "finare" kvasi-intellektuella exibihionisters nödtorftigt maskerade uttryck av ilska och mindervärdighetskomplex, särskilt när jag försöker förbättra min härskningsteknik med noggrann läsning av Machiavellis "Fursten".
Ps. Spelade "Drömmen om Elin" och "La Paloma" igår på kusinens dragspel.
Efteråt kom en gentleman fram och började säga "Kan du inte spela någon annan..." ÄNTLIGEN UPPSKATTNING FOR DET GENOM MIG!! - - men - -
"...stans?" avslutade den f-n.
Livet är hårt.
/ Alexis
26 juni, 2010 23:53


Anonym sa...
Lydia, ja.
Jag skall ha den spelad på min begravning. På violin. Antar att jag måste betala i förskott.
/ Alexis
27 juni, 2010 00:37


Anonym sa...
Anonym 01:02;
Du missuppfattade. När jag skriver "bönder" menar jag något helt annat än det du uppfattar det som. Har inte alls med LRF att göra.
Mamma?? Bitter kvinna? Med mustasch som kurdiska gerillakrigare är avundsjuka på?
Tack för ett gott skratt så här före läggdags!
/ Alexis
27 juni, 2010 01:21


...............................................................................................................................................
Källa:..
daddys-sverige.com/3/post/2011/5/mnadens-bloggstinkare.html


Alexis 05/19/2011 20:04
@Anonym 19:13:59
Och var finns du att hitta?
Alexis, inte anonym.


Reply
Anonym nr 2 05/19/2011 20:10
Alexis. Det ska du skita i !!!


Reply
Anonym nr 2 05/19/2011 20:34
Alexis har tydligen också pedofillistan, eller?
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=sW1OVXIEVJoGyCYsxjWpun-GzD15yxwtrJwyaESD9Jk


Alexis
05/20/2011 16:35
Anonym nr 2 a: "Det skall du skita i." Helt rätt för en gångs skull - det gör jag också.
Anonym nr 2 b: Fel. Jag har ingen lista. Men jag litar mer på Monicas ord i det fallet än på hennes motståndares.
Varför envisas med felaktiga beteckningen "pedofillista"?? De som då beställde hem "bevismaterial" från TR begick inget brott och behöver inte automatiskt ha varit "pedofiler".
Reply


Alexis
05/20/2011 20:09
xxx "En klok person skulle givetvis aldrig uttala sig om saken utan bevis."
Då gäller väl detta också de som hävdar att Monica "hittat på och lagt till", dvs förfalskat den omtalade listan?
Hetsat? Yakida har jag vad jag vet inte uttalat mig om, vad gäller TJ har det nog bara varit ett par beska replikskiften i sedvanlig bloggarstil hos MA.
Man behöver inte vara senil och impotent för att man fäster större tilltro till en persons ord än hennes motståndares. Åsiktsfrihet. Och jo, jag är bildad som f-n, jag har gått på folkhögskola liksom Liza Marklund!
Alexis, i väntan på skånepolisen Wallander.


...............................................................................................................................................
Källa:..
daddys-sverige.com/3/post/2012/01/stndigt-denne-jespersson.html

Alexis
01/20/2012 21:26
@ Anonym 21:08
Om jag är Henrik J?
Nej. Tyvärr. Mitt liv är betydligt tråkigare än så - kanske därför jag fascineras av konspirationsgåtor.
Har Henrik J några fysiska kännetecken, som ärr, tatueringar, födelsemärken? Jag kunde spana efter henne här på ålderdomshemmet...
Reply


Alexis
01/21/2012 12:19
@ Madde
Vem, vilka menar du vet vem Henrik J är irl men håller henne/honom bakom ryggen?
Skulle Monica vara misstänkt för det? Hon har ju erbjudit Daddy Henrik J.s IPnr men Daddy ville visst inte ha det.
Jag förstår att Daddy vill veta Henrik J-s identitet. Men en hel del av tramset i Henrik J-frågan här (alltså tramset från manliga JJ-epigoner, anonyma eller med märkliga "könsbyten" till kvinnliga nick) går ju bara helt klart ut på att använda Henrik J som ett verktyg för att angripa andra, alltså Monica. Lite väl genomskinligt och tröttsamt tycker man.
Voff, voff!
Reply


Alexis
01/21/2012 15:36
Jocke kan väl ta med sig John Yakida till Monica så att JJ, som genomskinlig Anonym eller under töntiga kvinnliga nick, slipper grisa ner här med förryckta inlägg?
Är John Yakida Henrik J?
Skulle inte förvåna...


Alexis
01/21/2012 16:36
@ Genomskinlig Anonym
Om jag verkar engagerad i vad som skrivs här och dess kommentarer är det nog av samma skäl som du = allmän tråkighet.
Du är inte JJ?
Ok, då är du väl Henrik J som har lite kul här då... eller DU är någon som vet vem Henrik J är men håller honom/henne bakom ryggen!
Du kan inte motbevisa dessa välgrundade analyser som körts i ett analysprogram långt överlägset Yakidas!
Reply


Alexis, f d revolutionär
01/22/2012 14:03
Mina dagar som "språkpolis" på folkhögskola, Komvux och ABF är över tack och lov. Sekreterare är jag dock fortfarande i HSBs bostadsrättsförening härstädes.
Utan att med onödigt indirekt skryt blanda in gamle engelsmannen Bill S, kamomillte och en jazzjänkare är mina tankar om Daddys fall enkla:
Jag förstår inte att han med delad vårdnad och prövade, nedlagda anklagelser (som i alla fall jag inte trott på) inte får träffa sin dotter ens med medföljande "övervakare" eller blir kontaktad när hon skall byta namn. Detta måste vara rättsvidrigt.
I detta huvudsakliga, felaktiga förhållande som borde rättas till är jakten på Henrik J ett sidospår, även om det naturligtvis har sin betydelse iom att en Henrik Jespersson f n står som anmälare av Daddy för brott mot PUL. Här förstår jag Daddys rätt att få veta vem denne Henrik J är irl. Detta är en sak för sig.
Men att använda mysteriet "Henrik J" som en språngbräda för att angripa och misstänkliggöra Monica m fl (även antydningsvis mig) tycker jag är kontraproduktivt i fallet. Synpunkter på Monica, NBT etc etc hör väl mera hemma i en renodlad diskussion mellan papparättsrörelsen kontra dess kritiker utan att blanda in något sidospår.
Som Anonym uppmärksammat har jag vid tre tillfällen outat mig själv på nätet. Något jag rekommenderar honom - men framför allt Henrik J - att också göra. Det känns bättre.


Alexis
01/27/2012 19:14
@ Anonym R, 01.25.2012 och annan feg Anonym.
Strykrädd? Vad menar ni med anonyma "förtäckta hot"? En karl värd namnet pratar öppet och visar vem han är. Min adress, liksom min vuxna ålder, är ju utlagd här till bengalos mulos.
/ 74


Alexis
01/27/2012 20:58
Som sagt, kom gärna igen, R och-feg gubben Anonym 14_56, etc. etc.
Eller försök skrämmna någon annan.


Alexis
01/29/2012 18:37
@ Anonym R
Anonym R är egentligen inte värd något svar just för att h*n är så försiktigt anonym bakom sitt nick. Ändå:
Betr rekommendationen till Monica att lägga ut namn och adress gällde den väl bara JJ? Och tipset om IP-nr var bara för att Monica skulle hålla koll om det återkom fler inlägg om den planterade virus-skrönan från samma källa. Ett IPnr ger ändå ingen som helst info om personen ifråga, sådant kan bara polisen få fram efter anmälan, vilket du säkert med dina datakunskaper vet.
När jag fick mitt IPnr utlagt på ett par bloggar outade jag alltså mig själv vilket jag tyckte var renhårigast när man hamnar i dispyter.
Nå, hoppas R mår bättre nu när h*n har fått riva av sig som anonym.
Och om jag inte får lov att vara här kanske jag kan låta bli att hålla mig härifrån?


Alexis
01/30/2012 11:02
Daddy;
Jag kan inte hitta att Monica skulle ha startat en ny Rolleblogg - och den hon drev tidigare gjorde hon väl inte som "anonym"? Och om någon annan startar en sådan blogg är det väl upp till den/dem? Hittar heller inte kommentaren du nämner...

...............................................................................................................................................
Källa:..
daddys-sverige.com/3/post/2011/02/what-the-hell-is-wrong-with-me.html


Korrigerande Alexis
Sat, 12 Feb 2011 10:35:43 am
Daddy;
du rörde ihop det (jag förstår förstås att du har mycket att stå i med).
Mitt angrepp med Mary Jane inblandat var riktat mot nicket Genusundrare, inte alls mot dig.
Uttrycket "Mary Jane" användes långt tillbaka i US Army för att beteckna en soldat som användes sexuellt av andra soldater i lägren. Det var först senare uttrycket fick betydelsen marijuana. Det var i den gamla betydelsen jag tyckte det kunde vara ett lämpligt nick för en Genusundrare vilken är ett talande exempel på alla de lögnare, skurkar, tjuvar och förrädare, otacksamma, svaga och opålitliga, fega och avundsjuka, matvrak, proteinmissbrukare, fylltrattar, girigbukar, fåfänga och baktalande, blodtörstiga och utsvävande, fanatiska hycklare och helgjutna idioter.
Skilj på dig själv och Genusundrare, för ni kan ju inte rimligtvis vara samma person!


Alexis
Sat, 12 Feb 2011 5:49:35 pm
@ht
Om jag uttalar mig om Mary Jane-Genusundrandes stilistik och ditt ociviliserade svärande betyder det inte alls att jag på kommando skall vara tvungen att uttala mig om Monica. Det senare sköter ju du och andra stackars skadade så maniskt och idogt om - åtminstone till er egen belåtenhet.
Alexisgammaldagsuppfostradgentleman


Alexis
Sat, 12 Feb 2011 7:33:15 pm
@Mary Jane-Genusundraren och ht:
Jag är inte alls purken, tvärtom. Är i stället tacksam för allt material jag hittar här och kan använda - har nämligen fått i uppdrag av Bulgariska Statsoperan att skriva librettot till deras kommande premiär av operan "De Feministiskkedjade Fångarnas Klagokör".
Blir ett banbrytande verk, garanterat utan sådana meningslösa scener vilka enbart innehåller löjliga arior som ger manliga påfåglar anledning att gasta och skrika medan de tafatt vankar omkring på bloggscenens tiljor...
Som sagt.
Beträffande medicinska spörsmål verkar det nu som om någon annan än MA kommer att tvingas svälja sina egenhändigt och olicensierat tillagade beska piller...
Regards


Alexis
Sun, 13 Feb 2011 9:43:02 pm
@herulen
Vaddå? Jocke upplåter ju plats åt en störd idiot som du.
Och svär inte så förbannat! Det är jävligt obehagligt att behöva läsa sådana svavelosande uttryck!


Alexis
Mon, 14 Feb 2011 11:06:52 am
@herulen och f d Monicas vän.
Era jädra dystelektiker, skaffa er lite läsförmåga. Jag har aldrig uttalat mig mot Daddy personligen eller haft någon synpunkt på hans problem med vt och dotter. Helt enkelt därför att jag inte kan ett skvatt om dessa saker.
Däremot har jag med förtjusning läst era fantasilösa angrepp mot mig, t ex att jag också skulle vara Henrik J (Jag läser bara om brott och kriminalfall på FB, en sida av mitt uppoffrande analysarbete, och har inte en aning om hur man reggar sig där) och jag har här enbart haft kul genom att disputera med sådana som ni - anpassat så gott det nu har gått till era kognitiva förmågor.
Därför tycker jag det är lite synd att Daddy stänger arenan här, men han har väl andra saker att ta hand om. Hoppas


Deprimerad Alexis
Mon, 14 Feb 2011 12:58:37 pm
@ht
"menator"??
Diagnosen ´dystelektriker´ visade sig alltså vara riktig! Rekommenderar för din fortbildning arbeten av den ryske litteraturvetaren Propp.
Dina - tidigare också svordomskryddade - oklara, sorgligt paranoida och osmakliga kommentarer väcker enbart förakt och kan på sin höjd bara intressera de andra bildningens dödgrävare som krupit ihop med dig i korgen här.
Nå, i ditt lilla hål behöver du uppenbarligen ingen hjälp av andra i din körs kastratsångare för att förbli okunnig.
Förstår Björklunds kritik av


Alexisbildadsomfan
Mon, 14 Feb 2011 9:12:05 pm
Anna1
Jag tror inte att Daddys vt har något som helst att göra med Iaktagares, hts, Genusundrares,Herulens och Hans´ raseri.
Kan det inte istället vara det bittra faktum att eposet Inteutanminasoner tyvärr blev en försäljningsmässig flopp som, trots deras obekantskap med litteratur och problem med att läsa texter, fått dem att go bananas?


Alexis
Mon, 14 Feb 2011 10:50:33 pm
Språkpolisen; man skall använda titeln som man googlar på för att komma till IC-s blogg. Lär dig att vara uppmärksam på rätt sätt. Nu får du gå och rengöra arrestlokalerna om du inte vill bli avskedad.


Alexis
Mon, 14 Feb 2011 11:02:02 pm
Ps.@Språkpolisen
Stationens dator är upptagen med slagningar på en misstänkt hustrumisshandlare i Helsingborg men när den blir ledig kan du själv kolla på
http://inteutanminasoner/wordpress.com eller något i den stilen.
Allt skall ju vara så töntigt anglofilt numera så du får lära dig att hänga med.


......................................................................................................................................
Källa:
daddys-sverige.com/3/post/2011/02/vi-la-ut-en-jvla-massa-licenspengar.html


Alexis
Thu, 03 Mar 2011 8:24:51 pm
Naturligtvis måste Norrköpings Tingsrätt notera namn och adress på dem som ringde och skrev och ville få ut barnporrfilmer. Och naturligtvis såg polisen till att få tag på den förteckningen när blotta innehav av barnporrmaterial blev ett brott.
Enkelt
.
Varför drömmer ni? Önskedrömmar?


Alexis
Thu, 03 Mar 2011 9:00:41 pm
Anonym 08:37
En ICA-specerihandlare som tar emot beställningar skriver upp dem. Även när h*n inte är säker på om det är tillåtet eller ej att leverera. Arbetsmaterial. Som inte hamnar hos "ICA-chefen" som offentligt material. När det i samma veva diskuterades i media och riksdagen att blotta innehavet av barnporr skulle kriminaliseras och var i vänten såg naturligtvis polisen till att få tag i detta "arbetsmaterial" som framförhållning.
Polismakten är inte dum. Du verkar däremot vara det, mer än lovligt
.
Dream on.


Alexis
Thu, 03 Mar 2011 10:39:14 pm
Anonym 9:31:50
Vad pratar du för dumheter? Monica har inte alls sagt att det bara finns FBMs lista. Hon har tämligen utförligt redogjort för den lista från tingsrätten som hon och dem hon sänt den till har, och att Yakida och Tommy Jonsson finns med på den.
Om det sista är sant är än så länge inget annat än Monicas utsago men du skall inte påstå något som hon inte skrivit! Det verkar bara misstänkt i onödan för din del.
Nå, allt
Alexis


Fri, 04 Mar 2011 6:47:48 pm
Susanna Svensson är NKMR-s taleskvinna. Yakida låg bakom Dos.
Hard facts. Kanske lite svåra att svälja, amatörer?


......................................................................................................................................
Källa:
daddys-sverige.com/3/post/2011/02/kta-libertarianer.html


Alexis
Mon, 07 Feb 2011 4:37:29 pm
Monica har bevisat att de påståenden som tydligen förekommit här och på JJ-s blogg i fallet Rollebloggen är felaktiga (för att uttrycka det milt). Daddy och JJ borde kunna radera sådana felaktigheter utan Rolles inblandning. Tycker att Monica har rätt att vara förbannad.


Alexis
Mon, 07 Feb 2011 5:43:23 pm
@Daddy. Svar: Kanske en del av de påståenden i fallet rollebloggen som Monica bemöter i sin blogg. Typ "gått bakom ryggen på bäste vän" "kniv i ryggen" "mordhot" etc etc. Kolla själv, de är väl fällda av kroniska MAfober i kommentarerna. De låter ju inget tillfälle att vädra sitt missnöje gå obemärkt förbi. Vad du själv skrivit i fallet Rollebloggen har jag ingen koll på.


Alexis
Mon, 07 Feb 2011 8:38:03 pm
Mottager utmärkelsen som kulturminnesmärke. Man byter inte häst mitt i floden eller viker på fältet för barbariska kommentarshorder. Filmen "300" som kommer 21.00 rekommenderas, liksom att ett par fröknar skaffar sig fräschare ansiktskräm.


Alexis
Mon, 07 Feb 2011 10:53:23 pm
Mycket lamt avvärjningsförsvar av kraftlösa armar och förvirrade diversionsmanövrar utmärker situationen för närvarande... Frontreporter


......................................................................................................................................
Källa:
Sanningenoy -bloggenl

2014-02-17
Då jag tog åt mig att det kan vara ett sjukdomstecken hos mig och
vi andra som vill driva
en skarp och skoningslös konflikt med fucken tills han lägger ner nätblaskan
och ber om
ursäkt tänkte jag ta upp saken igår med överläkaren på hjärt+lungavdelningen med
avstod vid närmare eftertanke. Psykavdelningen är i ett annat hus.
Alexis

......................................................................................................................................
Källa:

Monica Antonssons blogg


Alexis olika "dödsnoveller" visas här


......................................................................................................................................



Uppdaterad 2021-01-08


Redaktör och ansvarig utgivare:
John Johansson
yakida@telia.com

www.yakida.se